Makluman Pendaftaran

MAKLUMAN PENDAFTARAN KESATUAN KEBANGSAAN PEGAWAI PENDIDIKAN PENGAJIAN TINGGI SEMENANJUNG MALAYSIA (KKPPPTSM)

TUJUAN:

KKPPPTSM adalah sebagai satu platform kepada pensyarah politeknik membincangkan isu-isu berkaitan dengan skim perkhidmatan , masalah pensyarah dan perkara-perkara lain berhubung dengan skim perkhidmatan.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

9 Responses to Makluman Pendaftaran

  1. Dr. MOHAMAD SATTAR BIN RASUL (Tel No. 0173140962) says:

    Assalamualaikum Tuan’

    Saya Dr Mohamad Sattar Bin Rasul telah bertugas sejak 1987(DH 44 tahun 2006)bertugas di Bahagian Pentaksiran dan Pensijilan, Jabatan Pengajian Politeknik ingin memaklumkan dan mendapat pandangan dari Tuan berhubung dengan kenaikan pangkat baru-baru ini di JPP.

    Untuk makluman Tuan saya tidak berjaya dalam kenaikan pangkat baru2 ini dari DH44 kepada DH 48. Saya begitu hairan kenapa saya tidak terpilih memandangkan saya telah mempunyai PhD dan tidak mempunyai masalah prestasi. Saya juga begitu aktif didalam penulisan dan telah mempunyai beberapa penyelidikan peringkat tinggi, jurnal penerbitan diperingkat international dan kebangsaan, pembentangan di peringkat kebangsaan dan juga hasil inovasi (alat ukur)yang telah mendapat kelulusan copyright.Kriteria kursus CPCM dan PPK yang ditetapkan sebagai kriteria wajib juga saya penuhi secara setara semasa pengajian. Semua ini telah saya buktikan semasa peringkat validasi kenaikan pangkat. Saya begitu terkejut apabila Politeknik dalam kearah penyelidikan dan kriteria ini menjadi keutamaan tetapi nampaknya tidak dipandang oleh pihak JPP sebagai satu yang penting. Saya memang mengetahui bahawa JPP tidak dapat memberi kenaikan pangkat kepada pemegang PhD kepada DH52, namun
    apakah untuk diberi kenaikan pangkat ke DH48 pun adakah tidak layak. Saya melihat ada sesuatu yang tidak kena terutama pada intrumen penilaian dan mungkin perkara2 lain. Saya mohon kerjasama Tuan melihat perkara ini.

    Saya memohon pihak Tuan untuk mengadakan mesyuarat secepat mungkin bagi menyelesaikan masalah ini dan harap dapat bersama didalam mesyuarat berkaitan isu ini.

    Terima Kasih
    DR.MOHAMAD SATTAR BIN RASUL (TEL: 0173140962)
    BAHAGIAN PENTAKSIRAN & PENSIJILAN
    JABATAN PENGAJIAN POLITEKNIK

    • editor says:

      Wasalam. We will try to communicate with JPA
      Sumber KPTM akan hantar surat kepada calaon yang gagal dan kita boleh membuat rayuan dengan alasan yang kuat

    • sabariah binti md yussof ( polimas ) says:

      Assalamualaikum tuan’
      Saya sabariah binti md yussof telah bertugas sejak 2002(DH 41 sejak 2002 sampai sekarang)bertugas di Jabatan Pengajian Am Politeknik Sultan Abdul Halim Mua’dzam Shah ingin memaklumkan dan mendapat pandangan dari Tuan berhubung dengan kenaikan pangkat baru-baru ini di JPP.

      Untuk makluman Tuan saya tidak berjaya dalam kenaikan pangkat baru2 ini dari DH41 kepada DH 44. Saya begitu hairan kenapa saya tidak terpilih sedangkan saya tidak ada masalah dalam prestasi.Kriteria kursus CPCM yang ditetapkan sebagai kriteria wajib juga saya penuhi. Malahan syarat lulus PTK juga saya telah.Semua ini telah saya buktikan semasa peringkat validasi kenaikan pangkat. Sedangkan rakan yang lain sama dengan saya dapat.Saya mohon kerjasama Tuan melihat perkara ini.

      Saya memohon pihak Tuan untuk mengadakan mesyuarat secepat mungkin bagi menyelesaikan masalah ini dan harapan perkara ini diberi perhatian yang sewajarnya.

      Terima Kasih
      SABARIAH BINTI MD YUSSOF (TEL: 0194655091)
      JABATAN PENGAJIAN AM
      POLITEKNIK SULTAN ABDUL HALIM MUA’DZAM SHAH

      • editor says:

        TK. anda boleh membuat rayuan kepada pehak sumber dsalam tempoh 30 hari. sediakan fail anda bersam.wasalam

      • editor says:

        Assalamualaikum Puan’
        cik puan terima kasih lebih kurang 9 % dari pemohon tidak dapat mungkin kerana tidak melengkapi kehendak kriteria kecekapan. ia mempunyai 4 teras
        utama dan saya nampak puan telah melengkapi 2 teras sahaja mungkin yang alin tak lengkap .tolong ambil perhatian pada setiap ters. dan lengkapkan folio dan puan juga bolih membuat rayuan pada pihak sumber KPTM. wasalam call saya 0194766772

  2. azhar says:

    assalamua’laikum

    tn.hj. alhamdulillah, saya antara PPPPT yang berjaya dlm kenaikan pangkat baru2 ini, tahniah lah kepada sesiapa yang berjaya (baru ke lama) cuma satu kemusykilan……tiada ruangkah bagi mereka yang telah berkhidmat melebihi 10thn (sekurangnya2 diberi ….kelebihan dgn pegawai2 lain, cth back dated….elaun/tarikh lantikan dsb)
    ikhlas

Leave a Reply

